Herstel van pijnklachten tijdens of na je zwangerschap

Pijnklachten tijdens het draaien in bed, opstaan vanuit bed of stoel, traplopen, bukken of bijvoorbeeld wandelen kunnen wijzen op bekkeninstabiliteit. Je kan dit voelen in je onderrug, bilregio, binnenzijde bovenbenen of onderbuik. Deze klachten kunnen snel verminderen wanneer je weet wat er precies aan de hand is. En vooral als je de handvatten hebt hoe je de pijnlijke activiteiten het beste uit kan voeren. Tijdens een fysiotherapie consult helpen we je daar graag bij.

Oorzaken van bekkeninstabiliteit / bekkenpijn

Tijdens je zwangerschap maak je hormonen aan, deze zorgen ervoor dat je beweeglijker wordt in je gewrichten. Dit is super nuttig tijdens de bevalling. Maar tijdens je zwangerschap en daarna kan deze extra bewegelijkheid in je gewrichten pijnlijk zijn. Een andere oorzaak kan zijn dat je je een keer verstapt hebt, waardoor je bekken niet helemaal recht staat. Het kan ook zijn dat je bepaalde spieren wel heel veel gebruikt nu je buik steeds groter en zwaarder wordt.

Behandeltraject bij bekkeninstabiliteit / bekkenpijn

Bij fysio Evident zijn we gericht op persoonlijk begeleiding, we nemen uitgebreid de tijd voor je. Na je verhaal gehoord te hebben gaan we je lichamelijk onderzoeken. Zodat je daarna duidelijk weet wat de oorzaak van je klacht is. Het behandeltraject is vaak kort, met een paar behandelingen heb je meestal al voldoende handvaten om de pijnklacht te verhelpen.
De inhoud van de behandeling is afhankelijk van de oorzaak van je klacht en waar jij behoefte aan hebt. Wanneer de extra bewegelijkheid van gewrichten voor pijnklachten zorgt, zouden bepaalde spieren je extra moeten ondersteunen. Door oefeningen te doen kunnen we hiervoor zorgen. Als de klacht ontstaat doordat je bepaalde spieren wel heel veel gebruikt. Dan laten we zien hoe je bepaalde activiteiten net even anders kan doen, zodat je de belasting over meerdere spieren kan verdelen.

Maak een afspraak. Kom langs

Blijf niet lang doorlopen met je klachten. Ben niet te streng voor je zelf, je stelt je niet aan. Dit hoort er namelijk niet bij tijdens je zwangerschap, deze klachten kunnen verholpen worden. Zodat je zwangerschap en het herstel daarna prettiger verloopt.

Zorg goed voor jezelf, daar helpen we je graag bij.

Bel voor meer informatie of een afspraak.